A Samsungnak komoly problémái kezdenek lenni a cégvezetés lépten-nyomon elejtett önbizalomromboló kijelentéseivel. A koreai gyártó táblagépe, a Galaxy Tab bár nem verte kenterbe az eladásokat illetően az Apple iPadjét (részben irreális ára miatt is), de az androidos piacon sikersztorinak számított – bár számokat nem árult el a Samsung. Január végén azonban egyik fejesük, Lee Yong-hee leplezetlen őszinteséggel beszélte el, hogy bár az üzeletek jól és lelkesen bevásároltak a 900 dolláros Galaxy Tabből, ezek közül nem sok gép talált vevőre is. Szó szerint:
"[...] Eladások tekintetében, úgy véljük, elég csekély [a mutató]"
Ezt később lelkes PR-osok fordítási hibának titulálták (ezek szerint Yong-Hee nem csekélyt, hanem gördülékenyet mondott), de érezzük a bizonytalanságot a Samsung berkeiben.
Az Apple nagyon vékonyra csinálta
Most a cég második nagy dobása, a Honeycombbal ellátott Galaxy Tab 10.1 (ahol a szám a kijelző méretére utal) bánja az őszinteségi hullámot. A nemrég bemutatott kívül szebb-belül gyorsabb iPad 2 ugyanis (és ezt nehéz elfogulatlanul leírni) ismét túl magasra tette a lécet, miközben az ára nem változott. Az Apple agresszív árstratégiája kis megtorpanásra késztette a koreaiakat.
"Muszáj lesz újra gondolni a stratégiánkat [...] tovább kell fejleszteni azokat a részeket, amik nem kielégitőek. Az Apple [az iPad 2-t] nagyon vékonyra csinálta."
Nehéz olcsósítani
Így – bár eredetileg a kissebb, 7 hüvelykes Tab fölé árazták volna az új modellt, állítólag 1000 dollárra – a Samsungnak valahogy meg kell oldania az árak leszorítását, ha versenyben akarnak maradni az iPad 2-vel, vagy akár hazai pályán a Motorola Xoom-mal szemben. De amíg az Apple, zárt rendszerű alkalmazásboltjával nemcsak a hardverből, de a szoftverből is jó pénzt keres, a Samsungnak mindezt a hardvereladásból kell összehoznia, hiszen az Android szoftverboltjából legfeljebb a Google húz hasznot.
A hardver-oldalon viszont kemény dió lesz előnyhöz jutni, hiszen az Apple jószerivel minden szükséges tablet-alkatrészből felvásárolta a készletek jó részét. Így a Samsung nem tud nagy mennyiségben történő rendeléssel spórolni valamicskét, nem marad más, mint saját árrését a minimumra csökkenteni, vagy beáldozni a nyereséget a Tab 10.1 sikeréért.
Forrás: TUAW